woensdag 19 september 2018

Workshop bondage voor dummies 1 (2)

Het is al een tijdje geleden dat we nog iets geschreven hebben, maar dat is de stilte voor de storm. Deze week staan er voor mij 3 dingen te gebeuren. Eén ervan was de workshop bondage voor dummies 1 gisterenavond door Kinky Workshops in de winkel Loveware te Mechelen.

We gingen er eigenlijk naar toe zonder verwachtingen. In de Place de Nous hadden we wel kunstwerkjes gezien en sprak me het aan. Maar ik moet soms een duwtje in de rug krijgen of een workshop doen vooraleer ik aan iets begin. Ook wisten we niet of dit ons ding wel was.

Het was al snel duidelijk dat ik de knoopjes mocht leggen. Mijn man heeft hier minder geduld voor en in het dagelijks leven ben ik ook regelmatig met knoopjes bezig (lekker oubollige handwerkjes of paardenknopen). Ook past dit wel in de rol van de domina. Vraag me wel af of dit een niche is, een domina die bondage met touwen toepast? Op internet vind je hier maar weinig over terug en in de Place de Nous waren de domina's al in de minderheid en die werkten niet met touwen...

Dat ter zijde, het was een leuke workshop, zoals Lina reeds had verteld. De nadruk lag op veiligheid (je wil geen afstervende ledematen door foutieve knoopjes). Ook wij kregen drie knopen aangeleerd. Maar je kreeg ook uitleg welke touwen te gebruiken (materiaal en lengte). Wat ik wel leuk vond aan de workshop waren de anekdotes van de lesgevers, de droge humor van hem, de interactie van haar hierop. Wat toch wel regelmatig terugkomt (was bij dit koppel ook zo) is dat de onderdanige in het werkelijke leven juist dominant is en het bevrijdend vindt om onderdanig te zijn bij het spel. Om dan alles uit handen te geven. Bij mij is dit juist omgekeerd. Ik ben onderdanig in het echte leven ( alhoewel ik nu momenteel aan het rebelleren ben) en vind het juist bevrijdend om eens dominant te zijn. Maar in deze wereld mag je niets in hokjes steken en is iedereen verschillend, wat het juist interessant maakt.


Wat ik ook nog heb opgestoken is dat er bondage en bondage is. De ultieme vorm is de Japanse Shibaru, waarbij er op een kunstzinnige en erotische wijze wordt vastgebonden. Terwijl het bij Shibaru om het esthetische draait, werkt Kinbaku op de drukpunten om juist meer pijn (of genot?) te genereren, dus meer het bdsm-kantje. Maar bij dit laatste was een cursus 'anatomie van de mens' wel gewenst om te weten waar en hoe de drukpunten werken.

Op naar de volgende workshop in oktober. Iets helemaal anders maar heb er wel zin in, na een toffe avond gisteren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

To swing or not to swing

' Swingen... niks voor mij' . Zo dacht ik er in het begin van onze relatie over. Ik wou hem enkel voor mij alleen hebben en ik moest...