donderdag 26 juli 2018

Workshop 'Bondage voor dummies 1'

TIE ME UP HONEY


We moeten zeggen zoals het is, we zijn dummies. Wat niet wil zeggen dat het ons niet intrigeert. Triggert onze fantasie. En als we er zelf wat mee knutselen, met dat touwtjes knopen, kwamen we niet ver. Of juist wel … want de knopen waren niet effectief en ik trok me zo los. Nee knoopjes moeten vast zitten, het gevoel geven dat je echt gebonden bent, niet weg kunt, overgeleverd aan de grillen van je spelpartner. Dus ja … misschien toch maar es een workshop voor bondage plannen.

Kinkyworkshops organiseert paar keer per jaar deze workshop in Mechelen, in de eroticashop Loveware. Kinkyworkshops is eigenlijk een koppel dat sinds een 5-tal jaar workshops geeft in Mechelen en omgeving. In 2013 zijn ze gestart met de workshop. Er zijn twee delen van deze workshop. Voor de complete beginner en dan een deel 2 voor degene die deel 1 al onder de knie hebben.

Het doelpubliek zijn vanilla's die meestal niet echt naar zware bondage neigen, maar elkaar wel eens willen vastbinden aan bvb het bed, kwestie van eens wat variatie te hebben of om wat te experimenteren. De focus ligt dan ook op veiligheid en bondages die eenvoudig zijn, maar wel mooi ogen. En uiteraard blijven de kleren aan. Het gaat hier even over de techniek, niet de beleving.

En effectief, de avond zelf, vult de ruimte zich met twee koppels en paar enkelingen. Hele gewone mensen. Altijd boeiend om te zien dat een erotisch wezen er ook maar gewoon uit ziet, ook al doen ze aan bondage of bdsm. Ik voelde me direct op mijn gemak. Ook door de gezellige winkel van Rebecca, omringd door al dat mooi speelgoed.

Een sympathiek koppel, ook weer kei menselijke mensen, leidt de workshop. Ze vertellen wat over de materialen, en vooral de veiligheid als je aan de slag gaat. Om vervolgens een stuk of drie knopen aan te leren. Eén waarbij de beiden polsen worden samengebonden. Eén om één pols of been vast te binden aan een paal of bed. En tot slot een constructie waarbij beiden polsen, samen, achter de rug worden gebonden en de borsten mee worden gebondeerd. Het is niet zo eenvoudig en oefenen thuis is echt nodig. Is beetje als leren fietsen zeker. Eens je het onder de knie hebt, ben je niet meer te stoppen. Na afloop blijft de winkel nog even open en kan je ineens wat materiaal aankopen als je wil.
De sfeer was heel gemoedelijk. Vriendelijke mensen. Geen erotisch sfeertje, maar stiekem weet je wel wat die mensen thuis allemaal gaan uitsteken. Mijn beeldende mind schiet dan direct in actie en vormt beelden over hoe deze mensen dit in de praktijk omzetten. Hoe zij bondage deel laten uitmaken van hun erotisch leven. Het heeft ons zeker geïnspireerd. En geeft zin in meer. Veel meer. Maar eerst wat oefenen. Ik zou het zeker aanraden om te doen. Is het je ding niet, dan heb je gewoon een fijne avond samen gehad. Niks verloren.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

To swing or not to swing

' Swingen... niks voor mij' . Zo dacht ik er in het begin van onze relatie over. Ik wou hem enkel voor mij alleen hebben en ik moest...