dinsdag 17 juli 2018

Cabaret Mademoiselle

In hartje Brussel, op wandelafstand van de Grote Markt, vind je de Cabaret Mademoiselle terug. Een zaaltje waar je van woensdag t.e.m. zaterdag 's avonds kan gaan kijken naar prikkelende shows.

Voor ieder wat wils: burlesque, boylesque (mannelijke burlesque dansers), draglesque (drag burlesque), drag queens, paaldansen, zang en muziek,... En alles wordt vrolijk aan elkaar gebabbeld door de grappige Mademoiselle Boop.
De voertaal is Frans, maar hier is zoveel sfeer dat het er zelfs niet toe doet dat je eens iets niet snapt. En als je heel hard roept, doen ze voorstelling ook wel in het Engels. Meestal is het een (half) uurtje optreden en een (half)uurtje pauze.

Aan de toog vind je vooral een assortiment Belgische dranken terug maar ook gins, cocktails tot zelfs thee 😀.

Ik word vooral wild van paaldanseres Angèle Plaut, burlesque danseres Colette Collorette en boylesque danser-harmonicaspeler-zanger The Flying Willy. Alles is zeer zinstrelend en helemaal niet platvloers.

De inkom is gratis, ze komen wel eens met een hoed langs waar je een kleine dotatie in kan gooien, wat het zich zeker waard is!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

To swing or not to swing

' Swingen... niks voor mij' . Zo dacht ik er in het begin van onze relatie over. Ik wou hem enkel voor mij alleen hebben en ik moest...